Mysore/Halebid/Belur/Hassan --> Manipal - Reisverslag uit Udipi, India van Stan Bessems - WaarBenJij.nu Mysore/Halebid/Belur/Hassan --> Manipal - Reisverslag uit Udipi, India van Stan Bessems - WaarBenJij.nu

Mysore/Halebid/Belur/Hassan --> Manipal

Door: Stan Bessems

Blijf op de hoogte en volg Stan

16 Mei 2016 | India, Udipi

Ondertussen ben ik ongeveer een week in Manipal, het stadje waar ik mijn stage loop bij de KNO.
Het vorige verslag eindigde in Mysore, waar we de tweede dag de beroemde groenten markt en het paleis hebben bezichtigd. Beide waren erg mooi om te zien. Zo kwamen we op de markt uit bij een vishandel, op de foto zul je zien hoe het eraan toeging. De vissen lagen op straat en werden ter plekke schoon gemaakt en in mootjes gehakt. Leuk om te zien!
Het paleis was van buiten en binnen erg mooi, kamers met vele pilaren en indiase kunst waren te bewonderden. Zelf waren we echter ook weer een bezienswaardigheid, zoals ook tijdens de rest van de reis. Omdat we overal zo ongeveer de enige blanken zijn wil iedereen met ons op de foto en vragen ze naar onze naam.
Na nog een nachtje in het 21-united hotel te hebben geslapen in Mysore vertrokken we met onze vriend Satish richting Hassan. Rondom het stadje Hassan lagen twee tempels, die we diezelfde dag hebben bezocht. Deze waren weer heel verschillend van de tempels die we tot nu toe gezien hadden, dus wel de moeite waard. tijdens het bezoek aan de laatste van de twee tempels in Belur hebben we minsten een half uur met Indiers op de foto gemoeten (zie foto's).
Hassan was onze laatste bestemming voordat we naar Manipal zouden gaan, vanuit daar was het nog zo'n 4/5 uur rijden naar onze bestemming. De reis was weer leuk, met mooie uitzichten en boeiende verhalen van onze taxichauffeur.

Aangekomen in Manipal waren we blij verrast door hoe netjes alles was. Geen rommel op straat, het verkeer is engiszins georganiseerd, en ons verblijf is super modern (zie foto's). Mijn kamer is prima, zit alles in wat je nodig hebt.

Omdat we op zondag aankwamen betekende dit dat ze ons pas de volgende dag zouden ontvangen en rondleiden. We besloten 's maandags dus vroeg op te staan om naar de 'international office' te gaan. Hier werd alles goed voor ons geregeld, waaronder een indiase simkaart. Later op de dag werden we rondgeleid in het ziekenhuis en werd ik bij de afdeling KNO gedropt.

Het ziekenhuis is toch wel ff iets anders. Dit werd me in de rest van de eerste week wel duidelijk. Op OK (operatie kamer) gelden 'iets' minder strenge regels als bij ons. Steriele schorten zijn hier van katoen en uitwasbaar, en deurbewegingen zijn hier alles behalve belangrijk. Ook de polikliniek is een ervaring apart. Privacy speelt een kleine rol, tot nu is mijn record 4 patiënten tegelijk in een onderzoekskamer. Verder heb ik hier geen duidelijk programma, en mag ik zelf indelen hoe ik mijn dag besteed. Dit is inprincipe leuk omdat je kunt zien wat je interessant vind, maar dit maakte het in het begin wel lastig om me te oriënteren. De artsen en assistenten zijn gelukkig wel allemaal even behulpzaam en willen je ook iets leren!

Het eerste weekend heb ik besloten in Manipal te blijven om het strand te bezoeken. Malpe beach heet het, zo'n half uurtje met de tuktuk. Mooi strand, mooie zee, jammer van de rommel.










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Geneeskunde student: op reis naar Manipal, India voor een co-schap KNO.

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 5693

Voorgaande reizen:

26 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 21 Juli 2016

Rondreis India

Landen bezocht: