Verhuist naar ENT unit 2 - Reisverslag uit Manipala, India van Stan Bessems - WaarBenJij.nu Verhuist naar ENT unit 2 - Reisverslag uit Manipala, India van Stan Bessems - WaarBenJij.nu

Verhuist naar ENT unit 2

Blijf op de hoogte en volg Stan

12 Juni 2016 | India, Manipala


Omdat mijn co-schap 8 weken duurt en er twee KNO-afdelingen zijn, werd ik de eerste 4 weken in KNO unit 1 geplaatst, en de laatste 4 weken in unit 2. Afgelopen week ben ik verkast naar de andere unit, ik zit dus ook al over de helft van mijn tijd hier in Manipal, (nondeju det geit rap). In deze unit zit de Professor die mij moet gaan beoordelen op mijn participatie en op mijn verslag, tevens een fijne man die me wel iets wil leren. De eerste dag merkte ik al dat de betrokkenheid en interesse in mij iets meer is als bij de andere unit, dit maakt t een stuk leuker om te gaan. Ook zit er een fijne arts assistent die me al meteen onder zijn hoede nam, en me dingen zelf liet doen. Dit zijn nog steeds kleine dingen zoals het bekijken van een trommelvliezen onder de microscoop, en het verwijderen van watten uit de gehoorgang, maar toch het is al iets. Op de OK vraag ik nog steeds iedere dag enthousiast of het mogelijk is ‘to scrub in’, dus of ik steriel mag staan en mag assisteren. Er leek de eerste dag schot in te zitten, toen de professor me beloofde dat het ging lukken bij deze unit, een week later is het echter nog niet gebeurd! Komende week weer nieuwe kansen, de spatbril gaat in ieder geval weer mee!

Deze week ben ik ook voor het eerst ietsjes ziekjes geweest, iets viraals waarschijnlijk: opgezette klieren, net febriel, en wat mucopurelente afscheiding from the nose. Inmiddels gaat dat alweer prima. Ook niet gek dat je iets oploopt in zo’n ziekenhuis trouwens.

Gisteren, zaterdag, zijn we met de hele bende (9 man sterk) naar Mangalore geweest. We wisten al van te voren dat de stad qua cultuur en bezienswaardigheden weinig in aanbod had. Echter heb je er wel goeie winkelcentra, restaurants en tevens een bierbrouwerij. In het eerste winkelcentrum dat we bezochten hebben we meteen ook het grootste gedeelte van de dag doorgebracht. Krijg je als je met 5 dames op pad gaat, er waren namelijk allstars te koop voor 15 euro, hetgeen leidde tot grote hysterie.
Die bierbrouwerij bevond zich op de 5e verdieping van een ander winkelcentrum. In het restaurant van de brouwerij werden we voorzien van een heerlijk wit zomers biertje met daarbij een lekkere bruchetta onder het genot van een leuk deuntje. Later op de avond werden er iets grotere speakers aangesloten en draaide er een DJ, voor het eerst in India, klonk er ‘moderne westerse muziek’.

Vandaag, zondag, werd het pijnlijk duidelijk dat de moesson toch echt aan het beginnen is. We wilden vanmorgen gaan ontbijten buiten de deur, maar werden verhinderd door een flinke plens bui. De paraplu hielp er niet meer tegen zeg maar, het ontbijtje vervolgens toch maar uitgesteld tot de lunch.

  • 12 Juni 2016 - 11:01

    Guido:

    Leuk stukske weer Stan. Is ein "mucopurelente afscheiding" hetzelfde als ein snoterbel?
    Veul plezeer noch op Unit 2 en algemeen in India!

    Groet,
    Guido

  • 12 Juni 2016 - 14:23

    Mir:

    Hoi Stan,
    Altijd weer leuk te lezen een nieuw verslag van jou. Erg goed van jou om je enthousiasme te behouden en iedere dag weer te hopen op een kans "to scrum in". Het gaat je lukken!
    By the way, wanneer je nog plaats hebt in koffer, All Stars maat 4,5 kleur wit!!!! Ik betaal je 100% extra!
    Heel veel groetjes en liefs,
    Mir

  • 13 Juni 2016 - 08:29

    Ton Schreurs:

    'T geit good. Sjoon om te laeze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Geneeskunde student: op reis naar Manipal, India voor een co-schap KNO.

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 5689

Voorgaande reizen:

26 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 21 Juli 2016

Rondreis India

Landen bezocht: