Kennismaking met India - Reisverslag uit Kochi, India van Stan Bessems - WaarBenJij.nu Kennismaking met India - Reisverslag uit Kochi, India van Stan Bessems - WaarBenJij.nu

Kennismaking met India

Door: Stan Bessems

Blijf op de hoogte en volg Stan

29 April 2016 | India, Kochi

Na ongeveer 13 uur geleden te zijn vertrokken van het vliegveld in Dusseldorf komen we dan eindelijk aan in Kochi. In Kochi beginnen we de 8 dagen durende reis richting Manipal waar we uiteindelijk voor 8 weken een stage in een ziekenhuis gaan doen.
Het avontuur begon op het vliegveld van Kochi, waar de plaatselijke douane lastige en onverstaanbare vragen stelde. Met het zweet op de rug en hartslag van 200 mochten we uiteindelijk doorlopen richting de bagageband. Eenmaal de backpacks in ons bezit werden we al iets rustiger. Taxi stond ons op te wachten, en bracht ons 'veilig' bij het hotel. Die reis naar het hotel zorgde trouwens al voor een aardige cultuur shock, het rijgedrag, de rotzooi en ook de armoede was even heftig.
Aangekomen bij het Hotel besloten we het oude centrum in te gaan. Na 10 meter te hebben gelopen werden we al achtervolgd door 3 riksha's die allemaal business in ons zagen. Uiteindelijk hebben we toegegeven en heeft de meneer van de riksha ons een groot gedeelte van de stad laten zien.
Via de lonelyplanet hadden we voor 's avonds een restaurantje uitgezocht. Hier hebben we heerlijke durum kip gegeten, ook wel een kati roll genoemd, en moesten we inclusief drank met zn 3e 700 rupee betalen = 10 euro, niet al te veel dus.
Kapot als we waren, besloten we op tijd te gaan slapen.